Mest sålda
-
Title:
Om Att Leda Sig Själv
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Det bästa från Harvard Business Review Harvard Business Review är världens mest inflytelserika tidskrift inom management. Den vänder sig till beslutsfattare över hela världen och ges ut av Harvard University i Boston. Här har de samlat de tio mest betydelsefulla artiklarna OM ATT LEDA SIG SJÄLV, sk...
<p><b></b><b>Det bästa från Harvard Business Review</b><b> </b></p><p>Harvard Business Review är världens mest inflytelserika tidskrift inom management. Den vänder sig till beslutsfattare över hela världen och ges ut av Harvard University i Boston. Här har de samlat de tio mest betydelsefulla artiklarna OM ATT LEDA SIG SJÄLV, skrivna av ledande experter och forskare som Clayton M. Christensen, Diane L. Coutu, Peter F. Drucker, Stewart D. Friedman, Daniel Goleman och Robert S. Kaplan. </p><p>Utgångspunkten för boken är att din framgång som ledare börjar med en kritisk blick i spegeln. Kapitelrubriker som Vilken måttstock använder du i ditt liv och Frågor att ställa till dig själv kommer garanterat att ge dig nya perspektiv på din chefsroll och ditt uppdrag. De tio artiklarna hjälper dig lära känna dig själv som ledare och identifiera möjliga förbättringar. Genom självkännedom och vetskap om dina starka sidor kommer du som ledare att kunna uppnå din sanna potential. </p><p>I serien ingår även <i>Harvard Business Review: Om ledarskap</i>. </p><p></p><p></p>
-
Title:
Transcending Business Intelligence
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
Transcending Business Intelligence [Bok / Häftad]
Transcending Business Intelligence [Bok / Häftad]
-
Title:
Arbetsgrupper - Från Gränslösa Team Till Slutna Rum
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Företag och organisationer bygger i allt högre grad sin verksamhet på gruppen, laget och teamet för att nå resultat och förverkliga mål. Gårdagens mer fasta strukturer har övergetts till förmån för tempo, flexibilitet och för&aum...
<p>Företag och organisationer bygger i allt högre grad sin verksamhet på gruppen, laget och teamet för att nå resultat och förverkliga mål. Gårdagens mer fasta strukturer har övergetts till förmån för tempo, flexibilitet och förändring. Genom tydligt syfte och bestämda tidsramar, förenklade beslutsvägar, utnyttjande av modern informationsteknik och utrymme för enskilda medarbetare att vara delaktiga och ta initiativ försöker man rusta arbetsgrupper för dagens krav.</p> <p>I denna antologi beskrivs sju olika former av grupper inom arbetslivets organisationer, alla med sina specifika problem och utmaningar beroende på uppdrag, arbetsorganisation och andra villkor. Boken är en kunskapsöversikt som både ger relevant teori och mer eller mindre direkta råd för att underlätta och effektivisera arbetet. De grupper som tas upp är: den målstyrda arbetsgruppen, det virtualiserade teamet, projektgruppen, det tvärprofessionella teamet, kooperativet, ledningsgruppen och styrelsen.</p> <p>Ett avslutande kapitel ägnas åt utveckling av grupper genom facilitering – en konkret och lättillgänglig metod som avser att göra det lättare för arbetsgrupper att nå sina mål.</p> <p>Målgrupp: Antologin är avsedd som kursbok vid programmet för personal- och arbetslivsfrågor, psykologprogrammet, förvaltningsprogrammet samt vid fristående kurser inom arbetsvetenskap, ekonomi och ledarskap. Den vänder sig dessutom till yrkesverksamma som arbetar med eller inom de aktuella grupperna.</p>
-
Title:
Arbets- Och Organisationspsykologi
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Boken anlägger ett brett perspektiv på individen i arbetslivet som spänner över både arbets- och organisationspsykologi. Författarna tar upp de ramar som modernt arbetsliv skapar och hur individen rör sig innanför dessa. De beskriver arbetets roll i livet, samspelet på arbetsplatsen och vilken bety...
<p>Boken anlägger ett brett perspektiv på individen i arbetslivet som spänner över både arbets- och organisationspsykologi. Författarna tar upp de ramar som modernt arbetsliv skapar och hur individen rör sig innanför dessa. De beskriver arbetets roll i livet, samspelet på arbetsplatsen och vilken betydelse det kan ha för individen. Likaså behandlas fenomen som organisationsförändringar, ledarskap och motivation. Författarna har en gedigen erfarenhet av undervisning och forskning inom ämnet vilket gör boken både pedagogiskt upplagd och uppdaterad inom de senaste rönen. Boken är skriven för studerande i psykologi och beteendevetenskapliga utbildningar samt i företagsekonomi med organisationsinriktning. Boken är även lämplig för HR-specialister, chefer och andra med intresse av hur samspelet mellan individ och organisation bidrar till att skapa hållbara arbetsvillkor och effektiva organisationer.</p><em></em>
-
Title:
Creative Business - 10 Rules To Help You Build A Business Your Way
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
MAXIMIZE PROFITS... NEVER SAY NO... FOCUS ON YOUR CORE PRODUCT... There are plenty of myths and empty phrases commonplace in the business world. This book attacks and reformulates ten of the most common myths about how to build and run a business. This short book is laid out as a guidebook with ill...
MAXIMIZE PROFITS... NEVER SAY NO... FOCUS ON YOUR CORE PRODUCT... There are plenty of myths and empty phrases commonplace in the business world. This book attacks and reformulates ten of the most common myths about how to build and run a business. This short book is laid out as a guidebook with illustrative case studies, based on interviews with organizations such as Acne, Filippa K, Funcom, Lazy Town, Murlyn Music and Odd Molly. Anyone who is thinking about starting up or investing in a small business can learn something from this book, but the case studies are from the cultural and creative industries. It shows how you can run a business, get the financials right, and be creative all at the same time. The book is a result of extensive research funded by the Nordic Innovation Centre. The authors are Tobias Nielsén, CEO and senior analyst Volante QNB Research, Dominic Power, Professor Uppsala University, and Margrét Sigrún Sigurðardóttir, Ph.D. Iceland University.
-
Title:
10 Tips För Att Leva På Din Kreativitet
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Drömmer du om att förvandla din kreativa hobby till ditt yrke? Eller undrar du om det överhuvudtaget går, trots vad folk i din omgivning säger? I den här boken får du handfasta råd av tre proffs, med sammanlagt 37 års erfarenhet av bokbranschen. Författaren Kim M. Kimselius, lektören Lennart Guldbr...
Drömmer du om att förvandla din kreativa hobby till ditt yrke? Eller undrar du om det överhuvudtaget går, trots vad folk i din omgivning säger?<br/><br/> I den här boken får du handfasta råd av tre proffs, med sammanlagt 37 års erfarenhet av bokbranschen. Författaren Kim M. Kimselius, lektören Lennart Guldbrandsson och bokutgivningscoachen Kristina Svensson avslöjar de hemliga knepen för att kunna arbeta med det de älskar att göra. Hur får man en stadig inkomst? Vad är den viktigaste förutsättningen för att bli riktigt produktiv?<br/><br/> Sagt om Kim: "Kim är en fanatisk förebild för alla blivande och varande författare."<br/>Sagt om Kristina: "Kristina är en pärla;erfaren, trevlig och dessutom mycket rolig."<br/>Sagt om Lennart: "Lennart skriver lättläst, underhållande och initierande om ämnet."<br/><br/> Läs även författarnas första gemensamma bok: 10 misstag författare gör.<br/><br/> 2:a boken i serien Tre Hattar.
-
Title:
Att Leda I En Komplex Organisation - Utmaningar Och Nya Perspektiv För Chef
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Några av Sveriges främsta ledarskapsforskare ger i denna bok ökad kunskap för att förstå, styra och hantera organisatorisk komplexitet. Chefer i komplexa organisationer behöver hantera osäkerhet och överraskande händelseförlopp för att organisationen ska fungera väl. Det kräver att cheferna har för...
<p>Några av Sveriges främsta ledarskapsforskare ger i denna bok ökad kunskap för att förstå, styra och hantera organisatorisk komplexitet. Chefer i komplexa organisationer behöver hantera osäkerhet och överraskande händelseförlopp för att organisationen ska fungera väl. Det kräver att cheferna har förståelse för de förutsättningar som gäller i sådana organisationer, till exempel att beslut samproduceras i och utanför ledningsgrupper, att professionsföreträdare har ett betydande inflytande och att konkurrerande normsystem är vanliga. Ett annat särdrag är hur emotionellt krävande chefsarbetet är, med tryck inte bara från medarbetare utan även från anhöriga, brukare, den breda allmänheten, granskningsaktörer och media. Samtidigt kännetecknas komplexa organisationer av flertalet system som syftar till att reducera osäkerhet och styrproblematik, men som också i sig ställer särskilda krav på chefsarbetet.</p> <br/> <p>Kapitlen i denna antologi är fristående och ger ett antal kompletterande bilder av komplexitet - dess problematiker och ibland förslag på lösningar. De många exemplen kommer nästan uteslutande från offentlig sektor, eftersom den vanligen kännetecknas av omfattande komplexitet, men innehållet är relevant för alla komplexa organisationer.</p> <br/> <p>Boken är skriven för utbildningar i ledarskap på högskolenivå, för organisationsledningar, verksamhetsnära chefer och specialister i chefsfunktioner.</p> <br/> <p>Bokens redaktörer är Anna Cregård, docent i företagsekonomi vid Högskolan i Halmstad, Erik Berntson, docent i psykologi vid Psykologiska institutionen, Stockholms universitet och Stefan Tengblad, professor vid Institutionen för handel och företagande, Högskolan i Skövde.</p> <br/> <p>Kapitelförfattarna är alla erfarna forskare inom ledarskap. Förutom bokens redaktörer är de medverkande: Pia Andersson, Eva Bejerot, Lisa Björk, Fredrik Bååthe, Mikael Cäker, Lotta Dellve, Nomie Eriksson, Tina Forsberg Kankkunen, Maria Grafström, Annika Härenstam, Hans Lindgren, Margareta Oudhuis, Sven Siverbo, Johanna Stengård, Sabrina Thelander, Ewa Wikström och Johan Åkesson.</p> <p>"Det var länge sedan jag läste något så intressant och innehållstätt om ledarskap och så befriande fritt från floskler." </p> <em>Sara Henrysson Eidvall, leg psykolog, specialist i arbets- och organisationspsykologi och adjungerad lärare vid Psykologiska institutionen, Stockholms universitet.</em>
Utvalt -
7:e uppdaterad upplaga Det goda värdskapet kom ut första gången 2002 och blev en formidabel succé. Boken har nu översatts till engelska, norska, danska och holländska och mött läsare över hela världe...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt